Hoe te om SEO te gebruiken om geld te verdienen

Als uw vraag komt uit de veronderstelling dat SEO is een snelle en winstgevende side-gig (wat ik hoop dat het niet), laat het idee en op zoek naar alternatieven. Nou, in weerwil van wat ik hoop, ga ik ervan uit dat de vraag wel voortkomt uit de genoemde aanname, omdat daarin duidelijk het motto is verwoord – geld verdienen. Ik kan me niet voorstellen hoe gemakkelijk mensen deze industrie als vanzelfsprekend beschouwen. H├ę, ik weet hoe ik moet werken met computers & internet, en ik heb een paar uur te sparen elke dag, dus laat me wat SEO mojo en wat geld te verdienen.’. Laat ik u zeggen – dat is niet SEO. Google lastigvallen… mensen bedriegen… spammen… geld verdienen voor mijn boodschappen…. Ik weet het niet, noem het wat je wilt. Maar dat is niet SEO.

U zou moeten weten (en bepleiten) dat SEO nooit het enige ei in de gehele korf zou moeten zijn. Er moet altijd een goede mix van relevante media voor het bevorderen van een bedrijf online, en men moet weten hoe organisch zoeken werkt met de andere media an posicionamiento web en agencia. Je zou een enorme nieuwsgierigheid moeten hebben. Waarom? Want je moet alles leren wat je tegenkomt. U moet ten minste enige kennis hebben over elke sector waarin het bedrijf van uw klant actief is. U moet weten dat ‘estate planning’ is niet precies een onroerend goed ding; of dat 501 (c) (3) maakt het mogelijk voor belastingvrijstelling voor non-profit in de VS; of de professionele banden tussen landmeters en overstromingen verzekeringsagenten … Kortom, u bent bereidwillig een jack van alle transacties.

De beste SEO-technieken om rijk te worden

U zou gepassioneerd moeten zijn over lezen. Met name weblezen. Je zou een fan van goed schrijven moeten zijn. Spelfouten en taalfouten moeten u ergeren; plagiaat – een misdaad. Omdat u te maken gaat krijgen met veel content voor uw (of uw klant) publiek. Je moet in staat zijn om een saai artikel om te zetten in een boeiende. Of beter, je zou zelf een goede schrijver moeten zijn.

Je moet weten wat ‘keyword researching’ precies is. U moet beschikken over verschillende methodologie├źn voor SEO keyword onderzoek en PPC keyword onderzoek. U moet onderscheid kunnen maken tussen zoekvragen op het gebied van informatie, transacties en navigatie, en in de marketingklep kunnen zien waar ze goed passen.

“Contextuele backlink” mag niet slechts een SEO-jargon zijn in uw woordenschat. Het zou in plaats daarvan een natuurlijk resultaat moeten zijn van wat je elke dag doet. Uw prestaties mogen niet slechts “topposities” zijn. De werkelijke statistieken die u (en uw klant) zou moeten bekijken zijn in web analytics. Je moet de moed hebben om op te komen tegen spammy praktijken en de argumenten van mensen (inclusief je klant) ten gunste van hen. Tot slot moet je klaar zijn om tegenslag (en soms gebrek aan respect) het hoofd te bieden, omdat er een bootlading van mensen die niet begrijpen uw werk. Dat zijn de kosten die u betaalt voor het functioneren in een zeer ongeorganiseerde industrie.

SEO is geen koele techniek iemand uitgevonden uit verveling en gemaakt in een winstgevende regeling. Het is ontstaan uit reverse-engineering een prachtig business model dat zoekmachines hebben gemaakt in het online ecosysteem. Het doel van SEO’s is om bedrijven en klanten met elkaar te verbinden via de SERP’s. Men heeft werkelijk geen idee hoeveel lawaai het in het Web veroorzaakt telkens als iemand besluit om SEO als deeltijdbanen omwille van geld te doen.