Hoe fysiek voorbereiden op kerstovertredingen

Kerstmis is niet alleen een tijd van het jaar waarin je geniet van ontelbare ervaringen en verschillende situaties deelt met de naaste mensen, maar ook excessen zijn een voorwaarde die regelmatig voorkomt in het leven van mensen, dus het is de moeite waard om je erop voor te bereiden.

Als u er nog niet over nagedacht hebt of geen idee heeft hoe u verder moet gaan, om u fysiek voor te bereiden op de uitwassen van Kerstmis, hier zijn enkele richtlijnen.

Ideeën om jezelf fysiek voor te bereiden op kerstovertredingen

Meestal hebben mensen in de loop van het jaar een reeks richtlijnen of taken vervuld om voor hun lichaam en dieet te zorgen, maar wanneer Kerstmis komt, hebben deze gewoonten de neiging om verloren te gaan of te veranderen voor de erger.

In het geval dat u zich met het bovenstaande identificeert en u zich beter wilt voorbereiden op kerstmis fysiek, raden wij u aan elk van de volgende aspecten in overweging te nemen.

  • Vijf maaltijden per dag – Het doel van deze praktijk is om drie basismaaltijden en twee snacks te verzorgen. Dit met de bedoeling het metabolisme de hele dag door te activeren en calorieën te verbranden. Er zal ook een gevoel van verzadiging zijn.

  • Voldoende water drinken – Het is essentieel dat mensen dagelijks 2 liter water consumeren om het lichaam goed gehydrateerd te houden. Het draagt ook bij aan de sensatie van verzadiging en ontgifting van het lichaam.

  • Koken met weinig vet – Dit is een richtlijn waaraan moet worden voldaan en in het beste geval wordt gekozen om van betere kwaliteit te zijn. Olijfolie van de eerste persing is het beste aanbevolen vet, maar de consumptie ervan mag niet worden misbruikt omdat het de calorische waarde van de voeding verhoogt.

  • Reduceer de suikerinname – Dit geldt voor zoetwaren in het algemeen, omdat ze alleen maar lege calorieën opleveren en dus geen voedingsstoffen bevatten. Er wordt voorgesteld suiker te vervangen door zoetstoffen of geleidelijk aan suikervrij voedsel of dranken te wennen.

  • Groenten en salades – Ze zijn een ideale keuze omdat ze vitaminen, mineralen en vezels leveren, dus zorgen voor een goede darmtransit.

  • Kies de meest magere voedingsmiddelen – Zorg ervoor dat het voedsel is gebaseerd op fruit, groenten, granen, wit vlees, peulvruchten en magere zuivelproducten.

  • Eten niet lezen of TV kijken – Dit is een basisadvies zodat u controle kunt houden over wat u eet.